NEWS ALERT: Dezastrul rutier care va afecta Vâlcea și Argeșul în doar 2 ani!

Urmărim cu satisfacție avansul pe care atât italienii cât și austriecii îl au pe loturile 4 și 5 ale Autostrăzii Sibiu – Pitești. Italienii au trecut de 50% stadiu de execuție pe lotul Bascov – Curtea de Argeș iar austriecii deja au depășit, în două luni, 10% stadiul fizic pe cei 10 km între Curtea de Argeș și Tigveni. Ceea ce oferă optimism că în anul 2026 vom avea 40 de km noi de autostradă de la Pitești (Bascov) până la Tigveni.

Dar acest optimist vine la pachet cu cea mai mare nenorocire rutieră dacă nu se iau de acum măsuri. Un dezastru rutier pentru Argeș dar mai ales pentru Vâlcea. Cele două județe vor fi efectiv paralizate la nivel de trafic.

Foarte simplu, nu cred că va mai coborî cineva de pe autostradă la Bascov, pentru a veni spre Râmnic pe DN 7, drumul actual. Oricine va veni dinspre București va profita de acest aspect, că are drum de mare viteză până la Tigveni sau chiar până la Curtea de Argeș. De aici va începe însă dezastrul.

Între Râmnicu Vâlcea (Blidari) și Curtea de Argeș sau Tigveni este un drum național secundar DN 73C care are toți parametrii de drum secundar, lățime carosabil etc. Acest drum nu poate prelua sub nicio formă traficul de 40.000 de mașini zilnic care se desfășoară în prezent pe DN 7. Să nu mai spunem de alunecările de teren cunoscute în zona Piatra. Deci, toate mașinile care vor veni dinspre București vor fi nevoite să circule prin Ciofrângeni, Tigveni și Golești, pe acest DN 73C. Trei comune, două în Argeș și una în Vâlcea care vor fi paralizate complet de TIR-uri și absolut toate vehiculele care circulă pe ruta Sibiu – București. Ideal ar fi fost ca loturile 2 și 3 ale Autostrăzii să fie gata și ele, numai că execuția lor va începe abia în 2024 și sunt cele mai dificile care au în cel mai optimist mod, o durată de 4 ani de construcție.

Altfel spus, bucuria autostrăzii, pe loturile 4 și 5 aduce nefericirea locuitorilor din 3 localități și un trafic infernal pentru conducătorii auto care vin dinspre sau merg spre Tigveni. Dezastrul va începe încă din 2025, când va fi gata lotul până la Curtea de Argeș. În 2026 se preconizează a se finaliza până la Tigveni.

Ce este de făcut? Sunt două soluții care dacă nu încep acum sau Ministerul nu se mișcă rapid vom intra în acel haos.

O soluție pe termen scurt este reabilitarea de urgență a sectorului de drum (DN 73C) Blidari – Curtea de Argeș. Este o lucrarea destul de complexă, de la schimbarea terasamentului, lărgirea ambelor benzi de circulație (pe modelul DN 2) cu cel puțin o jumătate de bandă care să permită depșiri. Sau o a treia la urcarea de dealuri. În orice caz este o lucrare care trebuie să fie finalizată peste 2 ani! Deci care să înceapă deîndată. Trebuie un lobby susținut, parlamentari, Consiliu Județean, primari, trebuie să facă presiuni uriașe la Minister pentru a începe lucrarea. Este un un studiu de fezabilitate în lucru care trebuia să se încheie toamna asta. A întrebat cineva ceva de el? Vreun parlamentar vâlcean, că ei fac naveta zilnică la București? Le trece prin cap, atunci cască gura pe geamul mașinii? Vă spunem noi, nu. Nu-i interesează. Deci, soluția 1 este acest drum DN 73C. Soluția pe termen scurt e asta, reabilitarea porțiunii Blidari – Curtea de Argeș.

Soluția pe termen lung este inițiativa lui Buican și trebuie să recunoaștem este una bună. Drumul Expes Tigveni – Râmnicu Vâlcea – Găneasa. Aici vorbim de un drum nou, dar care durează. Dar asta este soluția finală. Aici avem în lucru un studiu de prefezabilitate. Mai urmează cel de fezabilitate, apoi licitații, execuții. Mai devreme de 4 ani, (optimist!) nu vom avea gata drumul Râmnicu Vâlcea – Tigveni. Dar și aici trebuie monitorizată situația și la fel de solidare forțele politice și administrative din județ.

Așadar fără aceste două soluții, traficul în Vâlcea va fi unul de coșmar. Însă niciuna dintre soluții nu salvează centura Râmnicului sau traficul pe Valea Oltului. Care va rămâne la fel de blocat sau din ce în ce mai blocat, până la finalul construcției loturilor 2 și 3. Deși ar fi o soluție mică și aici, reabilitarea celor 30 de km de drum, finanțat prin Anghel Saligny, între Câineni și Sălătrucu (Argeș), fostul drum național (DN) 7D, despre care vom mai vorbi,

Liviu POPESCU

Liviu Popescu are 15 ani vechime în presa scrisa și TV. Editorialist, analist politic, fost corespondent AGERPRES, colaborator TV și la diverse publicații locale şi naționale, autor de reportaje și materiale economice. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top